سایت موسسه «معارف وحی و خرد» هشت ساله شد

#سایت_موسسه_معارف_وحی_و_خرد_هشت_ساله_شد.

سایت موسسه «معارف وحی و خرد» به آدرس: www.maref.ir   همزمان با تشکیل موسسه راه اندازی شد. این کانال در طی هشت سال گذشته دو باره توسط هکرهای ملعون وهابی هک شد و بخشی از مطالب آرشیوی آن از دست رفت.

در این سایت تا کنون بیش از دو هزار مطلب بازتاب داده شد و ده هزار بار توسط کاربران از سطوح مختلف در داخل و خارج کشور مورد بازدید قرار گرفت.

بخش های اصلی سایت موسسه در این سال ها عبارت بودند از:

درباره موسسه؛ در این بخش اهداف تشکیل موسسه ، موضوع فعالیت های آن و برنامه های موسسه معرفی می شود.
مدیر موسسه؛ در این بخش زندگینامه مدیر موسسه آمده و مقدمات انعکاس زندگینامه محققان همکار فراهم شده است.
همکاران علمی؛ در این بخش همکاران علمی موسسه معرفی شده‏اند.
فروشگاه؛ موسسه معارف وحی و خرد با انعقاد قرارداد با اداره پست، زمینه فروش مستقیم آثار خود را فراهم ساخته است.
انتشارات وحی و خرد؛ در این بخش آثار موسسه؛ اعم از کتب انتشار یافته و نیز لوح‏های فشرده حاوی درس‏ها و مباحث علمی موسسه معرفی شده است.
ارتباط با ما؛ در این بخش امکان ارتباط مخاطبان و کابران با موسسه فراهم شده است.
ارسال سؤال؛ در این بخش پرسش‏های که در محافل حوزوی و دانشگاهی در حوزه دین مطرح است و نیز پرسش‏های کاربران مورد نقد و بررسی قرار می‏گیرد.
دیدگاه‏ها؛ در این بخش نقطه نظرات موسسه، مدیریت آن و دیدگاه‏های همکاران علمی موسسه در باره حوادث و رویدادهای دینی به صورت مقاله یا گفتگو با سایت های خبری انعکاس می یابد.
اخبار موسسه؛ در این بخش اخبار مربوط به موسسه، برگزاری نشست ها و جلسات و مصاحبه‏های انجام گرفته با خبرگزاری های مختلف منعکس می شود.
اخبار دینی؛ در این بخش اخبار مهم و در خور در حوزه دین و قرآن منعکس می شود.
یاداشت‏ها؛ در این بخش یادداشت‏های مدیر موسسه در زمینه‏های مختلف دینی و اجتماعی منعکس می‏شود.
مقالات؛ بخش مقالات خود به بخش های دیگری تقسیم شده که عبارتند از: ۱. مقالات قرآنی؛ ۲. مقالات حدیثی؛ ۳. مقالات کلامی؛ ۴. مقالات اخلاقی. در این بخش مقالات مدیر و همکاران علمی موسسه که تا کنون در فصلنامه های مختلف انتشار یافته، منعکس شده است.

بازسازی ساختاری و محتوایی سایت در سال جاری

به لطف الهی در خرداد ماه سال جاری (1396) در مباحث محتوایی سایت تغییرات اساسی انجام در آن انجام گرفت؛ برخی از محورها حذف و محورهای جدیدی به آن افزوده شد.

در حال حاضر قریب به هزار مطلب در زمینه های مختلف دینی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و … در سایت موسسه در اختیار مخاطبان قرار دارد.

نخستین مقاله

در این جا نخستین مقاله که در اسفندماه 1388 در این سایت انعکاس یافت، را در اختیار همراهان و کاربران گرامی قرار می دهیم:

نسیم باد نوروزی

در آخرین هفته سال 1388 گر چه باید از یک سو از گذار سالی دیگر از عمر شریف و بی بازگشت متاثر بود ، اما همان گونه که حافظ خوش سخن گفت ، نسیم باد نوروزی ز کوی دوست وزیدن گرفته و ما را به آمدن سالی پر خیر و برکت نوید می دهد و چشم دوختن ما به آینده ای روشن تر غبار غم را از دل ما می افشاند:

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی     از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی   بگلزار آی کز بلبل غزل گفتن بیاموزی

سخن در پرده می گویم چو گل از غنچه بیرون آی   که بیش از پنجروزی نیست حکم میر نوروزی

پایان امسال از جهاتی چند حقیقتاً با شادی و خوشی همراه شده است . زیرا از یک سو نوروز با یکی از مبارک ترین و شادمان ترین ماه سال یعنی ماه ربیع الاول همراه شده است که ولادت رحمت جهانیان و سرور کائنات پیامبر اکرم (ص) را در دفتر خود به یادگار نگاه داشته است و از سویی دیگر با اخباری شیرین که در این روزهای آخر سال دل هر ایرانی را شادمان ساخته ، قرین شده که از جمله آنها می توان به بسته شدن پرونده شرارت در گوشه ای از کشور ، پایان یافتن برخی از تلخکامی ها پس از انتخابات ، تحقق پیشرفت هایی در عرصه نظامی و گشوده شدن برخی از راه های مواصلاتی اشاره کرد .

بر این همه ، باید تلاش گسترده بخش هایی از مدیران و مسئولان کشور بویژه پلیس را افزود که برای تامین رفاه ، سلامت و آسایش مردم در مسافرت های نوروزی همه توان خود را بکار گرفته اند . خدای را بر همه این نعمت ها سپاس می گوییم و برای همه آنان که در زدودن غم از دلها و شادی آفرینی برای مردم سهمی دارند ، سعادت آرزو می کنیم و از درگاه مهر و فیض گستر الهی می طلبیم که سال آتی را برای آحاد مومنان و جامعه ما سالی لبالب از برکات معنوی و مادی مقرر فرماید . آمین

سخن پایانی

امیدواریم تلاش انجام گرفته طی هشت سال گذشته مورد رضایت الهی و عنایت ولی عصر (ع) قرار گرفته باشد.

بیستم خردادماه 1396

dr_alinasiri@