نخستین روز سال 96 را با یاد ولی عصر (ع) آغاز کنیم!

به رغم آن که همه فیض های معنوی با نگاه مهربانانه ولی عصر (ع) به ما می رسد، همو که در باره اش فرمودند: «بِبَقَائِه بَقِيَتِ الدُّنْيَا وبِيُمْنِه رُزِقَ الْوَرَى وبِوُجُودِه ثَبَتَتِ الأَرْضُ والسَّمَاءُ» اما با کمال شگفتی عموماً دچار غفلت نابخشودنی نسبت به ایشان هستیم.

اگر به برکت بقاء او خداوند بساط عالم را سرپا نگاه داشته و به یُمن وجود او به هستی روزی می رساند و زمین و آسمان به خاطر حضور او ثبات و آرامش دارند، پس چرا تا این اندازه از آن انسان الهی غفلت داریم؟!

شاید دعای عهد که توصیه شده هر روز صبح خوانده شود، راه خوبی برای ادای احترام به ولی عصر (ع) و تجدید پیمان با آن انسان الهی است.

برخی از عبارت های این دعا حقیقتاً بسیار درس آموز است:

اللهم اجعلني من أنصاره وأعوانه ، الذابين عنه ، المسارعين في حوائجه ، الممتثلين لا وأمره ، المحامين عنه ، المستشهدين بين يديه؛ توفیق یاری ولی عصر (ع)، تسریع در انجام خواست های ایشان و فرجام شهادت در رکاب ایشان، توفیقی بزرگ و بی پایان است که گویا باید همه روزه از خداوند آنها را درخواست کرد.
اللهم أرني طلعته الرشيدة ، و الغرة الحميدة ، واكحل ناظری منی بنظرة مني إليه؛ مشتاقان و مدعیان عشق به ولی عصر (ع) باید بکوشند پیش از مرگ به زیارت آن حجت خداوند نائل آیند.
واعمر اللهم به بلادك ، واحي به عبادك ، فإنك قلت وقولك الحق على لسان نبيك محمد (ص): (ظهر الفساد في البر والبحر بما كسبت أيدي الناس)؛ برای نشان دادن فساد و تباهی در سراسر گیتی به اندازه کافی شاهد وجود دارد.
آن که می تواند سرزمین های ویران را آباد کند و دل های مرده خلایق را حیاتی دوباره ببخشد، ولی عصر (ع) است.

البته از نگاه ظاهری ما شهرها با آمدن تمدن و مدرنیزه شدن اباد شده اند و مردم به خاطر تغذیه عالی و تنفس در فضای بهاری، زنده اند؛ ولی این دعا تاکید می کند که در نگاه باطنی شهرها ویران و مردم بی بهره از حیات اند:

گر نشان زندگی جنبندگی است

خار در صحرا سراسر زندگی است.

شاید با مداومت دعای عهد در هر صبح، نام ما جزو یاران آن حضرت ثبت شود!

@dr_alinasiri

www.maref.ir

https://t.me/joinchat/AAAAAECj_lzpfHKBGLrQWA