ارتقای استاد علی نصیری به مرتبه استادی

با لطف الهی و عنایات ویژه ولی عصر (ع) ارتقای حجت الاسلام دکتر علی نصیری در هیات ممیزه دانشگاه علم و صنعت ایران از مرتبه دانشیاری به مرتبه استادی در دی ماه سال جاری به تصویب رسید.

در این مقطع در پرونده علمی ایشان موارد ذیل بازتاب داده شده بود:

52 مقاله شامل دو مقاله isi ، 25 مقاله علمی پژوهشی،  5 مقاله به زبان های انگلیسی، عربی و استانبولی و سایر مقالات با رتبه علمی ترویجی یا علمی تخصصی
انتشار حدود 15 عنوان کتاب از جمله دو کتاب «روش شناسی نقد احادیث» و «روش شناسی تفسیر قرآن» هر کدام با بیش از 850 صفحه
شرکت در حدود 20 همایش داخلی و خارجی با ارایه مقاله
هدایت 18 عنوان پایان نامه مقطع دکترا و 45 پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد
برگزاری ده ها کارگاه علمی آموزشی برای اساتید دانشگاه های مختلف کشور

و ….

لازم به ذکر است که از استاد علی نصیری تاکنون 35عنوان کتاب و حدود 200 مقاله علمی انتشار یافته است. وی مراحل دانشگاهی را بدون استفاده از مدارک و مدارج حوزه، پس از اخذ دیپلم، با دریافت دو مدرک کارشناسی از دانشگاه فردوسی و رضوی مشهد، کارشناسی ارشد و دکترا هر دو از دانشگاه تهران را طی کرد و افزون بر مورد تشویق قرار گرفتن در دانشگاه رضوی به عنوان فارغ التحصیل برتر، در دو مقطع ارشد و دکترا به عنوان دانشجوی نمونه کشور مورد تشویق قرار گرفت. وی بی آن که از معافیت تحصیلی حوزه استفاده کند، با توجه به حضور مستمرِ بیش از ده باره در جبهه و انجام کسری خدمت،  در سال 80 کارت پایان خدمت دریافت کرد.

وی افزون بر مدیریت موسسه «معارف وحی و خرد» و انتشارات «وحی و خرد» و تحقیق و پژوهش در حوزه علوم اسلامی، بیش از پنج سال است که به تدریس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم اشتغال دارد.

دو درس خارج فقه بر مبنای کتاب شریف «وسائل الشیعة» از بخش کتاب طهارت و کتاب تجارت و درس خارج اصول در مبحث اجتهاد و تقلید در حال پیگیری است.

الحمد لله علی نعمه و آلائه