ازدواج راهکار مهار غریزه جنسی

مدیر مؤسسه معارف وحی و خرد با اشاره به اینکه نتیجه عدم توجه لازم به نیاز جنسی این می شود که این جوانانی که آمار سن ازدواجشان را از 27 سال به بالا ذکر می کند چه راه حلی برای ارضای نیاز جنسی اشان اندیشیده ایم گفت: باید نیاز جنسی جوانان را به رسمیت بشناسیم.
مسئله غرایز جنسی را باید حداقل از سه منظر مورد توجه قرار داد. یکی بُعد تکوینی آن است یعنی اساساً چرا چنین میلی در انسان وجود دارد . از آموزه های دینی و واقعیت های عینی بدست می آید که حداقل دو مسئله اصلی در اصل پیش بینی این غریزه در وجود انسان مطرح بوده است.
وی افزود: یکی بقای نسل است و یکی اینکه خداوند یک زنگ تفریحی را در زندگی همه ما قرار داده است. در فرمایش امام صادق(ع) است که خداوند غریزه جنسی را به عنوان لذت بخش ترین لحظات ساعت عمر گذاشته که زندگی برای انسان لذت بخش باشد. البته حکمت های دیگری هم است. یک جهتی که همه می دانیم این است که اصل پیش بینی این مسئله در انسان کار حکیمانه و درستی بوده است.
رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد تصریح کرد: منظر دوم دامن زدن به پدیده غرایز است که در دوره مدرنیته اتفاق افتاد. بزرگترین بحرانی که بعد از مدرنیته اتفاق افتاد نظریه زیگموند فروید بود که البته خودش هم آلودگی های جنسی داشت. ایشان آمد به عنوان روانکاوی که مدعی شد صاحب تجارب و بررسی های علمی است ناگهان این نظریه نادرست و غلط را مطرح کرد که همه ناکامی ها و رنجها و آلام و دغدغه های بشری مربوط به ناکامی جنسی است. خب گفتند چو دزد با چراغ آید گزیده تر برد کالا، بک متفکر و فیلسوفی وقتی این حرف را بزند بشر هم منتظر یک چراغ سبز بوده معلوم است دیگر چه اتفاقاتی در جهان غرب افتاد.
نصیری اظهار کرد: اخیراً در انگلستان یک محققی کتابی با عنوان انقلابات جنسی نوشته است در آن می گوید تا سده 18 در خود انگلستان برای مسائل جنسی و فحشا حتی مجازات اعدام در نظر گرفته می شد اینقدر مسئله جدی گرفته می شد اگر کسی هم به سمت انحرافات جنسی می رفت مخفی و پنهان بود. بعد می گوید چه اتفاقاتی افتاد که چنین شد که او به انقلاب جنسی از آن یاد می کند. او می گوید شهر لندنی که 40 هزار نفر جمعیت داشت ناگهان به یک میلیون نفر رسید یعنی زندگی پیچیده شهری که از بروندادها و نتایج مدرنیته بود باعث این وضعیت شد.
وی افزود: اما نکته دومی که به خوبی به آن اشاره می کند این است که می گوید کتاب مقدس و آموزه های اخلاقی متافیزیکی از چشم ها افتاد. یعنی وقتی فلاسفه غربی مثل هیوم، بنتام، برتراند راسل و نیچه به ریشه دین تبر زدند و رابطه انسان را با آسمان قطع کردند و گفتند العاذه بالله عصر مرگ خدا فراررسیده آن نویسنده انگلیسی به درستی اشاره می کند که این مسئله آن ضربه دوم را زد و راه را برای همه آلودگی ها فراهم کرد. این بستری است که از سده 18 به این طرف در غرب پیدا شد که نشان می دهد موج انحرافات جنسی در غرب به چه میزان است، واقعاً نمی شود برایش حد و نصاب قائل شد تا آنجایی که پدیده همجنس گرایی بعنوان یکی از آلوده ترین انحرافات جنسی که کتاب مقدس بسیار بر عمل زشت بودن آن تأکید کرده و داستان قوم لوط را مفصل در کتاب عهد عتیق بیان کرده الان در مهمترین  کشورهای اروپایی در کنگره و پارلمانهایشان به رسمیت شناخته شده است و اخیراً هم آمریکا اعلام حمایت از آن کرده است.
این محقق و پژوهشگر حوزه علوم اسلامی یادآور شد: این بعد دوم این قضیه است که حالا پدیده ای مثل زندگی مشترک زنان و مردان یا دختران و پسران که بدون اینکه ازدواج کنند صاحب فرزند بشوند. درباره آقای اولاند رئیس جمهور فرانسه گفته می شود که چند فرزند دارد بدون اینکه ازدواج کرده باشد با وزیر امور خارجه آلمان که همجنس گرای معروفی است و اینها خیلی عملی می گویند ما اینطوری هستیم.
نصیری تصریح کرد: منظر سومی که باید به آن توجه کنیم آن چیزی است که در کشور ما وجود دارد. کشور ما یک ریشه چند هزار ساله از نظر دین و فرهنگ و رشد و تعالی فکری دارد از 1500 سال پیش هم اسلام بر آن رشد و تعالی فکری افزود آنوقت چه شد که الان آسیب ها و صدماتی را هر روزه در خبرها می شنویم. یک بخشی از این انحرافات و کژی ها که در سطوح مختلف جامعه و بویژه در جوانان رخ می دهد مربوط به پدیده جهانی شدن است، یعنی عوارض عصر مدرنیته است که برای آن باید فکری کرد. جریاناتی که بر اثر فضای سایبری، ماهواره و اینترنت در نوجوان و جوانان ما پیش می آید و آنها را آلوده می کند.
رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد تصریح کرد: اما بعد دیگری که ما از آن غفلت کرده ایم این است که اصلاً این نیاز را به درستی به رسمیت نمی شناسیم. شما ببینید قرآن کریم وقتی سوره یوسف را مطرح می کند بخشی از آن به انحرافات جنسی توجه دارد اینکه زنی شوهر دارد در هوس جوانی می افتد. پس خدا این مسئله را به رسمیت می شناسد در آیات و روایات داریم در فقه خانواده چقدر مسائل ریز زندگی زناشویی مطرح شده و تا برخورد دو نوجوان دو خواهر و برادر 6و 7 ساله در خانه، برخورد پدر با دختر و مادر با پسر و امثال اینها، بنابراین اسلام این مسئله را کاملاً به رسمیت شناخته بعداً برایش فکری کرده است.
نصیری اظهار کرد: پدیده ای که بعد از انقلاب ما تا الان هم وجود دارد این است که انگار ما این مسئله را در حاشیه برده ایم. یعنی حاضر نیستیم بپذیریم که این واقعیت وجود دارد نوجوان دختر و یا حتی پسر کمی از ده سال که عبور کند این مسئله درونش ایجاد می شود. نتیجه عدم توجه لازم به نیاز جنسی این می شود که این جوانانی که آمار سن ازدواجشان را از 27 سال به بالا ذکر می کند چه راه حلی برای ارضای نیاز جنسی اشان اندیشیده ایم.
وی افزود: اسلام بهترین پاسخش ازدواج است. ازدواج از شروعش تا اینکه صاحب خانه بشوند چقدر برای جوانان ما مهیا است. برای این مسئله باید یک فکری اساسی کنیم.
این محقق و پژوهشگر حوزه علوم اسلامی یادآور شد : یعنی جامعه ایرانی با آن ریشه دینی و فرهنگی اش و با آن قدرت ایمان مردمش و با این مردم پاک سرشت مثل این است که یک مسئله اساسی مثل تغذیه را در نظر نگیریم و آنها را به یک معنا گرسنه نگه داریم. نیاز را ببینیم و یک فکر اساسی برای آن کنیم. در این چند سال در ارتباط با جوانان شعار زیاد داده شده است اما فاصله با وضعیت مطلوب بسیار زیاد است.
نصیری تصریح کرد: چرا قرآن که به ازدواج می رسد می گوید وَأَنكِحُوا الْأَيَامَى مِنكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِن يَكُونُوا فُقَرَاء يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ خطاب به خود جوانان نیست بلکه به والدین و مدیران جامعه است که شما دست به کار شوید. بنابراین مسئولیت برای خانواده ها و مدیران و مسئولان برای ازدواج جوانها بسیار بالا است. یک کاری نکنیم که زمینه گناه جوانان فراهم شود شاید فردا در قیامت نتوانیم جواب پس بدهیم.
منبع : خبرگزاری مهر  کد خبر : 2184233