شهید مطهری و ترویج فرهنگ قرآنی

این نویسنده و محقق با اشاره به برپایی جلسات تفسیر قرآن از سوی آیت الله مطهری در آستانه پیروزی انقلاب، خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم تفسیر قرآن، بهترین شیوه مبارزه علامه مطهری با تفکر الحاد و التقاط بود.

نصیری یادآور شد: آیت الله مطهری در زمان ها و موقعیت های مختلف قبل و بعد از انقلاب، در خصوص برداشت ناصحیح از قرآن توسط گروه های الحادی هشدار داد.

این استاد حوزه و دانشگاه ، با اشاره به این که علامه مطهری شیرینی و حلاوت قرآن را یکی از وجوه اعجاز قرآن می داند، تصریح کرد: علامه مطهری با همه شیدایی که نسبت به نهج البلاغه دارد، تفاوت کلام علی(ع) و قرآن را زمین تا آسمان معرفی می کند.

این قرآن پژوه در ادامه اخلاص را نخستین شرط اهل قرآن برای ترویج قرآن دانست و افزود: معلم قرآن باید روح علاقه به قرآن را به قرآن آموز آموزش دهد.

وی تواضع و فروتنی را از دیگر ویژگی های معلم قرآن برشمرد و اظهار کرد: به تعبیر صریح قرآن، وظیفه آموزش قرآن به بندگان برگزیده خداوند واگذار می شود.

این نویسنده و محقق بر عملی شدن معارف قرآنی در رفتار و گفتار معلم قرآن تاکید کرد و اذعان داشت: قرآن آموز بیش از آنکه مجذوب فنون قرائت باشد، مجذوب رفتار استاد می شود.

نصیری اضافه کرد: نتیجه خلاصه شدن قرآن در حوزه رفتار انسانی، آراستگی به ادب و مکارم اخلاقی است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با تاکید بر افزایش به روز دانش قرآنی معلمان قرآن، خاطر نشان ساخت: افزایش دانش قرآنی باعث می شود، معلم قرآن در حوزه هایی که تخصص ندارد، اظهار نظر نکرده و شبه آفرینی نکند.

کد خبر : 89021413405057     سرويس : شبستان گيلان     زمان : 13:40   سه شنبه 14 ارديبهشت 1389