نقش بی نطیر شهیدمطهری در مبارزه با اندیشه‌های التقاطی

حجت‌الاسلام نصیری با بیان این مطلب که شواهد بسیاری برای عشق استاد مطهری به قرآن وجود دارد، تصریح کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن در خانه‌ها و مساجد در سال‌های 42 و 43 که در نوارهای کاست ضبط شده و در کتاب آشنایی با قرآن درج شده است را می‌توان نشانگر این عشق دانست.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شهید مطهری(ره) جایگاهی بسیار رفیع برای قرآن قایل بوده و پیوسته از آن تمجید می‌کند و در مقایسه کلام وحی با نهج‌البلاغه و سایر کلام‌ها آن را خورشیدی بی‌افول در برابر ستاره‌ها توصیف می‌کند.
وی با اعلام انتشار کتاب اندیشه‌های قرآنی شهید مطهری(ره) بیان کرد: در این کتاب علاوه بر بررسی جنبه‌های مختلف علاقه شهید مطهری به قرآن به مباحث اعجاز علمی، تاریخی و معارفی قرآن و نیز هماهنگی آیات از نظر وی پرداخته می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین نصیری بااشاره به نقش مؤثر استاد مطهری در ارایه تفسیری صحیح از قرآن، ابراز کرد: شهید مطهری(ره) در مبارزه با اندیشه‌های التقاطی درباره تفسیر قرآن نقش بسزایی داشت، وی تفسیر قرآن را کاری تخصصی می‌داند که باید با دانش و فهم انجام شود و در لابه لای آثار خود به این مسئله اشاره کرده و در نهایت نیز در این راه به فیض شهادت نایل شد.
وی درباره تأثیر اندیشه‌های قرآنی شهید مطهری بر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: جامعیت، زبان رسا و محتوای آثار قرآنی شهید مطهری(ره) و اهتمام مسئولان به چاپ و نشر این آثار پس از انقلاب اسلامی و شهادت وی زمینه تأثیرگذاری و تأثیرپذیری از این اندیشه در میان طلاب را فراهم کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نصیری خاطرنشان کرد: با توجه به دانش فراوان، جنبه‌های تقوایی و بعد تأثیرگذاری در اجتماع شهید مطهری و عطش بی‌پایان وی در رفع شبهات قرآنی که هر جا بحثی شکل گرفت، وارد شده و از جهت محتوایی و فنی به دفاع پرداخته است، شناخت اندیشه‌های این استاد گرانقدر مسئوليت دینی محسوب می‌شود.
کد خبر : 89020109023176     سرويس : قرآن     زمان : 14:02   چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389            منبع : خبرگزاری شبستان